OTV Italia și datoriile prezidențiabilului Dan  Diaconescu în Italia

MEDIA

        Mai zilele trecut am publicat un comunicat în care președintele PP-DD Italia, Gheorghe Tolan, ne informa că drepturile frecvenței pentru canalul digital 246 au fost cumpărate de către Dan Diaconescu și un grup de oameni de afaceri din Milano. Ei bine, reacțiile din partea RomiTV au apărut imediat.

           Vă redăm mai jos scrisoarea trimisă la redacție de către președintele acestui canal de televiziune românesc, Emanuele Latagliata.

 

Stimată redacție,

”Ne-ar făcea plăcere să fie rectificat articolul apărut în ziarul dumneavoastră unde pseudo-zugravul Tolan face afirmații pe care noi, care suntem RomitTV, nu le cunoaștem.

  1. RomitTV, ca asociație, a cedat numai autorizația pentru canalul 246, excluzând încă de la început, cu partea cumpărătoare, utilizarea mărcii RomitTV de către aceasta. Oricum, noul editor a declarat în actul semnat că noul emitent nu va avea nimic de a face cu comunitatea românesască. (deci nu fa fi o televiziune românească sau pentru români n.r.)
  2. Autorizația și nici RomitTV nu a fost absolut vândută domnului Diaconescu.

Mai mult, cum am declarat și în transmisiunile noastre, încă mai așteptăm ca domnul Diaconescu să plătească datoriile lăsate aici în Italia.

  1. Reamintim că există o societate cu numele OTV Italia srl căreia noi am făcut numai consultanță și care se află într-o situație fiscală critică, în special cu furnizorii, sateliții și transportatorii de semnal.

Pot enumera zeci de documente care atestă aceste afirmații, dar sfătuim pe zugravul Tolan să-și aducă aminte că TomiTV l-a ajutat cu o mâncare caldă și economic chiar de către  subsemnatul, atunci când a fost evacuat din casă. Aceasta pentru a arăta cum suntem răsplătiți de acești indivizi murdari. Nu vreau să mai adaug altceva sperând ca românii să înțeleagă într-adevăr cu cine au de-a face.”

Emanuele Latagliata – președinte RomitTV

 

emanuele latagliata
Emanuele Latagliata, președintele RomitTV

Emanuele Latagliata povestește însă mult mai multe despre permanența și activitatea lui Dan Diaconescu în Italia. Fără să plătească nici măcar un prânz amărât, Emanuele îi constituie lui Diaconescu în Italia o srl, o licență de la minister, un cont în bancă care după o lună i-a fost închis pentru că era ”cliente non desiderato”. ”Eu i-am deschis televiziunea OTV Italia care transmitea de la sediul RomitTV, din via Germanico 117”. ”Contractul cu satelitul ca și  multe alte documente au avut nevoie de garanții. Cei care trebuiau să-i închirieze satelitul l-au refuzat pe același motiv: ”cliente non desiderato”. A trebuit să intervin și să garantez din nou pentru punctualitatea plăților sale. În fapt a fost atât de punctual că a plătit primele 6 luni după care nu a mai dat nici un ban. În fapt satelitul, pe care spunea că OTV Italia este deschisă, este închisă din aprilie”.

Când e plecat în aprilie în România mi-a zis: stai liniștit, rezolvăm totul. Între timp datoriile creșteau. El era interesat să cumpere RomitTV. În august aveam o mulțime de datorii cauzate de el. Așa că am blocat tot. ”Dacă îl auziți, spuneți-i că trebuie să plătească Nordata, sociatatea care transporta semnalul, satelitul, contabilul, plus OTV srl unde nu a depus bilanțul.

IMG_5515Diaconescu vroia RomitTv  și nu altceva. El a cumpărat numai canalul, de fapt autorizația, pentru că un canal nu poate fi cumpărat ci închiriat pe o perioadă mai lungă sau mai scurtă. Precum un domeniu internet. Cei care au achiziționat drepturile pentru canalul 246 nu vor face o televiziune pentru români ci una cu totul diferită. Se va numi World Net Chanel, un tip de televiziune care va aduce servicii referitoare la salvarea Pământului. O chestie structurată cu emisiuni pe ecologie, domentare științifice etc.  Nimic de-a face cu televiziunile românești.

De specificat că frecvența a fost cedată la 1 octombrie și nu pe 25 septembrie, cum afirmă Tolan. 25 este ziua când cele două părți s-au întâlnit Milano iar pe 2 octombrie deja canalul  a fost închis. Se pare că, în acest moment, semnalul nu va fi transmis, contractul cu Rete Capri existent anterior fiind anulat. ”Ei au cumpărat un număr (246) și atât”, ne spune președintele RomitTV, Emanuele Latagliata.

      Cum transmitea Dan Diaconescu ”de la Vatican”

Dan Diaconescu și ”televiziunea poporului” și-a mințit telespectatorii câteva luni bune cu sloganul ”transmitem de la Vatican”. E adevărat că via Germanico este la jumătate de kilometru de Vatican dar de la subsolul de unde transmitea și până la incintat Statului Pontifical e distanță în metri dar și de altă natură.

Emisiunile lui Dan Diaconescu s-au realizat în prevalență de la București, la Roma realizându-se doar când acesta se afla în Capitala Italiei. Transmisia se făcea pe un cablu de fibră optică închiriat pe suma de 1500 € lunar dar, de cele mai multe ori semnalul venea de la București via Roma. Acest cablu (abonament) a fost plătit doar primele 4 luni. În urma unui control al autorităților ormâne s-a descoperit că OTV avea un semnal rindondant.

Din martie încep și problemele, Diaconescu invocând lipsa banilor și posibilitatea semnării unui acord cu Ghiță pentru continuarea activității în Italia. Promisiuni că banii vor veni, că-l va duce pe Emanuele ca secretar particular la Comisia Europeană, că va rezolva datoriile în Italia și continua activitatea. Lucru care nu s-a mai întîmplat OTV  Italia rămânând de izbeliște.

Acordul cu Berlusconi (Forza Italia) despre care Dan Diaconescu a trâmbițat și flurat stindardul, nu există, cu toate că el a fost redactat. Nu a fost niciodată semnat din cauza pretențiilor ridicate de acesta fostului prim-ministru italian:  1.000.000 de euro.

 

PIR forza it

În ziua semnării acordului dintre PIR (Partidul Identitatea Românească) și Forza Italia de către reprezentanții celor două formațiuni, pe 7 martie 2013, din delegația românească a făcut parte și Dan Diaconescu. Atunci ar fi trebuie să semneze și PP-DD-ul un acord cu Forza Italia, numai că italienii n-au crezut vrăjelile și laudele ”violete”.  Berlusconi a refuzat să plătească o asemena cifră pentru milioanele de voturi pe care Dan Diaconescu i le-a fluturat cu nonșalanță, drept pentru care DD a plecat nerevos, certându-se pe holuri și în lift cu cei cu care venise.

Rezident la Palestrina, Dan Diaconescu a obținut documentele pentru a locui și desfășura activitatea în Italia datorită lui Emanuele care îi face contract de oaspete acasă la el. Într-o singură zi a obținut buletinul italian. Cu toate că ”i voglio bene ancora” pentru că  ”e un bravo ragazzo”, ne spune Emanuele, Diaconescu nu a cumpărat nimic. Mai mult, dacă-l vedeți spuneți-i că are multe de plătit, face apel președintele RomitTV.

Un nou proiect,  BabelTV, o investiție de cca 4.000.000 €,  va fi noua televiziune care va intra în casele românilor din Italia. Așa că, în așteptarea noilor emisiuni ale noii televiziuni,  românii trebui să nu se mai ”bea” ce varsă ”domnul Dan Diaconescu” pe ”canalele” sale.